Potrzebuję pomocy przy zadaniach

Programowanie w języku C i językach pochodnych, jak C++, C#
nieodkrytaa
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:31

Potrzebuję pomocy przy zadaniach

Post autor: nieodkrytaa » 25 lis 2013, 22:47

Witam,
Jestem zielona z informatyki, ale wciąż się uczę. Mam do Was prośbę. Czy ktoś może mi napisać jak zrobić to zadanie?

Mam do napisania dwie funkcje:
1. Pierwsza z nich zamienia całkowitą liczbę dziesiątkową na liczbę w systemie szesnastkowym. Proszę założyć, że przypadkowa liczba dziesiątkowa będąca parametrem wywołania funkcji nie jest większa niż 100000. Funkcja powinna być typu strukturalnego a co się z tym wiąże, należy również zaprojektować odpowiednią strukturę.
2. Druga funkcja, której parametrami wywołania jest liczba przypadkowa z punktu 1 oraz wartość strukturalna zwrócona przez pierwszą funkcję, powoduje wyświetlenie liczby szesnastkowej.
Przykładowo, pierwsza funkcja posiada parametr wywołania równy 80000, zwraca wartość strukturalną, która z kolei jest wyświetlona przez drugą funkcję w postaci: 80000d=1.56.128h (korzystając z zapisu dziesiątkowego a nie szesnastkowego). Litery „d” oraz „h” oznaczają odpowiednio system dziesiątkowy i szesnastkowy.


oraz drugie zadanie:
1. Pierwsza funkcja wczytuje z klawiatury ciąg znaków nieznanej długości - wiadomo, że ciąg ma przynajmniej jeden znak i nie więcej niż 100 znaków, ciąg nie zawiera spacji ani żadnych innych znaków specjalnych. Funkcja dokonuje detekcji znaków numerycznych, po czym zapisuje je w tablicy.
2. Druga funkcja wczytuje tablicę i sumuje wszystkie cyfry po czym wyświetla sumę na ekranie.

Przykładowo, pierwsza funkcja wczytała z klawiatury następujący ciąg znaków:

1alAtrzy4kotek5

Po detekcji znaków numerycznych w tablicy znajdują się następujące cyfry:

1 4 5

Tablica oraz pobrany tekst są przekazane jako parametry wywołania do drugiej funkcji, która po zsumowaniu cyfr wyświetli następujący komunikat:

1alAtrzy4kotek5 - 10