Visual Basic - Makra - Word

Programowanie w środowisku Visual Basic
Viictoria

Visual Basic - Makra - Word

Post autor: Viictoria » 24 sie 2010, 12:14

Przepraszam, jeśli umieściłam post w nieodpowiedniej kategorii - moja wiedza studentki medycyny na temat informatyki jest niewielka - wiem tyle, ile wyniosłam z kółek informatycznych w szkołach. Próbowałam rozwiązać problem sama, ale widzę, że sobie nie poradzę.

Chodzi o podzielenie większego pliku Worda (po 200 str, 500 str - zależy) na mniejsze części - np każda po 10 stron. Nie musi to być podzielone równo. Może to być podział np. po 40 akapitów czy kilka tysięcy wyrazów. Po podzieleniu każda część ma być wysłana do nowego pliku (ile części, tyle plików) o rozszerzeniach .txt i zapisana np. na pulpicie.
Kolejność, sposób jest nieważny, chodzi mi głównie o efekt końcowy - kilkadziesiąt plików .txt z tekstem, który uprzednio znajdował się w jednym kilkusetstronicowym pliku .doc.

Potrzebne mi jest to do podzielenia ebooków potrzebnych na uczelni, by łatwiej było je czytać na iPhonie. (Krótki, przeczytany fragment mogę usunąć.)
Ręczne dzielenie takiego pliku metodą kopiuj-wklej-zapisz to sporo roboty, z tego co wiem da się to zapisać jako makro. Microsoft dawał przykład, ale nie działa ono tak, jak powinno.

Pracuję z MS Word 2007.

Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczna.