Sprzęt czy rejestr?

Forum poświęcone rozwiązywaniu różnego typu problemów technicznych ze sprzętem komputerowym
pipinator

Sprzęt czy rejestr?

Post autor: pipinator » 27 lut 2018, 22:03

Witam, posiadam laptopa Lenovo Y50-70 i5-4210H/8GB/1000 GTX960M z systemem windows 10 pro wersja 64 bit. Od jakiegoś czasu zdarzało się że pojawiał się ni z tego ni z owego niebieski ekran śmierci (częstotliwość mniej więcej 1 raz na miesiąc). Po ostatniej aktualizacji win 10 dzieje się tak przy każdym uruchamianiu laptopa oraz czasami dodatkowo w trakcie pracy na nim. Ciekawe jest to że za każdym razem kod błędu jest inny...
Były to np.:
1. kernel security check failure
2. attempted write to readonly memory
3. system thread exception not handled
4. bad pool header
Jakby tego było mało raz na jakiś czas komputer robi sobie sam analizę rejestru (powiedzmy około co 2 tygodnie).
Dodatkowo skanując laptopa programem webroot system analyzer wykryto uszkodzenie SPRZĘTU - cytując: "the system has crashed in the last month".
Nie wspomnę że laptop trochę zamula, a nie powinien aż tak, długo się włącza, czasami sam się nie wyłącza tak jak powinien (dziwne bo zapamiętuje ostatnio włączone programy i sam je uruchamia po ponownym uruchomieniu - głównie chrome).
Gdzie szukać problemu? Co robić? Da się to samemu naprawić? Czy to uszkodzony rejestr? Może problem z dyskiem?