Budowa zautomatyzowanych skoroszytów w programie MS Excel pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy (wydanych na zakupy innych programów).
Uczestnictwo w szkoleniu daje praktyczne umiejętności wykorzystania arkusza kalkulacyjnego MS Excel w codziennej pracy.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:
- – Wydajnie pracować z arkuszem kalkulacyjnym;
– Prawidłowo wprowadzać dane do arkusza, tworzyć i modyfikować bazy i formularze;
– Wykonywać operacje na komórkach;
– Sprawnie korzystać z funkcji;
– Dostosować środowisko arkusza MS Excel do indywidualnych potrzeb.
Program szkolenia:
- Przegląd możliwości aplikacji, organizacja programu, organizacja dokumentu – skoroszytu. Terminologia i środowisko programu Microsoft Excel.
- Budowanie, modyfikacja, formatowanie arkuszy – operacje na komórkach.
- Budowanie i modyfikowanie bazy danych, wpisywanie danych, wybór danych za pomocą kryteriów.
- Operacje na zakresach danych.
- Korzystanie z odwołań względnych, bezwzględnych i mieszanych.
- Wykorzystanie podstawowych funkcji Excela (matematyczne, daty i czasu, funkcje logiczne, wyszukaj itp.).
- Tworzenie formularzy elektronicznych, wykorzystywanie formularzy do typowych zastosowań.
- Wykorzystanie elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła) do automatyzacji czynności wykonywanych na arkuszach.
- Organizacja pracy z programem Excel: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów, scalanie danych z wielu arkuszy.