Laptop nie widzi dysku

Forum poświęcone rozwiązywaniu różnego typu problemów technicznych ze sprzętem komputerowym
TechInfo

Laptop nie widzi dysku

Post autor: TechInfo » 9 maja 2016, 22:52

Witam, od dłuższego czasu próbuję zreanimować starego laptopa klienta. Jestem dopiero w 1 klasie technikum informatycznego i moja wiedza nie jest zbyt duża, aczkolwiek mocne podstawy są. Zaczęło się od tego, że ktoś wyrwał zasilacz z prądu (bateria nie trzymała ani 0.1s) i coś się uszkodziło. A przynajmniej tak twierdzi klient. Przy próbie odpalenia go, wyskakiwał mi błąd, że brakuje pliku NTLDR. Wyjąłem HDD z laptopa i podłączyłem do PC, kierując się wskazówkami z jakiegoś forum, pobrałem i wrzuciłem na partycję rozruchową plik NTLDR. Po tej akcji laptop złapał bootloopa. Zrobiłem bootowalnego pendrive'a z windowsem XP z zamiarem sformatowania HDD i zainstalowania XP'ka od nowa. Po załadowaniu wszystkich danych przez instalator, do wyboru miałem zainstalowanie windowsa na określonym dysku. Po wybraniu HDD i próbie formatowania go wyskakiwał komunikat "Setup cannot format the partition. Your computer may not have enough memory to perform this operation, or your Windows XP CD-ROM may contain some corrupted files". Znalazłem nieoryginalną płytkę z windowsem i przy przy instalacji, instalator mówi że nie widzi żadnego dysku. Po włożeniu pendrive'a instalator pokazuje, że w komputerze jedynym HDD jest pendrive. Totalnie nie mam pojęcia co robić, mój nauczyciel od diagnostyki mówi że być może uszkodził się główny sektor rozruchowy MBR i bez niskopoziomowego formatu praktycznie nic się nie zrobi. Zainstalowałem windowsa na pendrive, a ten przy próbie odpalenia go wyskoczył mi z informacją, że plik hal.dll jest uszkodzony lub jest go brak. Zrobię niedługo te niskopoziomowe formatowanie i dam znać jak wygląda sytuacja. Warto wspomnieć że gdy miałem HDD od laptopa podłączonego do mojego PC, folder "windows" ważył tylko 16MB, a dane które były na dysku dały się bezproblemowo skopiować n