zlecenie dla Informatyka

Programowanie w środowisku Java
strusPL

zlecenie dla Informatyka

Post autor: strusPL » 7 mar 2011, 14:46

Od razu zaznaczę, że nie znam się na językach programowania więc losowo wybrałem Javę. Widzę, że forum działa aktywnie więc zapewne ktoś przekieruje mnie w adekwatne miejsce.

Potrzebuję osoby, która odpłatnie podejmie się napisania programu symulującego notowania pięciu walorów inwestycyjnych. Narzędzie służyć ma przeprowadzeniu prostego i krótkiego konkursu dla osób odwiedzających stanowisko koła naukowego podczas targów edukacyjnych. Stanowisko organizacji wyposażone będzie w trzy laptopy do prowadzenia rozgrywki konkursowej oraz czwartego do celów administracyjnych, min. wyświetlania bieżącego rankingu uczestników konkursu. W zamyśle organizatorów imprezy pożądana aplikacja wyglądać by miała w następujący sposób:
• Uczestnik konkursu siadając do jednego z trzech komputerów ma przed oczami ekran powitalny z logo organizatora, nazwą imprezy, nagrodami do wygrania oraz prośbą o przejście do kolejnej planszy przy użyciu jakiegoś guzika
• Ekran z Instrukcją do gry (zostanie sporządzona na podstawie dalszego wywodu ) oraz przyciskiem do przejścia do kolejnego ekranu („DALEJ”)
• Następny ekran musi dać mu możliwość wpisania własnych danych (imienia, nazwiska, pseudonimu) oraz wyboru, na jakim walorze inwestycyjnym chce prowadzić rozgrywkę (lista rozwijana lub po prostu wymienione wszystkie i wybór poprzez kliknięcie). Chcemy by uczestnik konkursu posiadał możliwość wirtualnego zainwestowania w jeden z pięciu instrumentów finansowych (2 spółki, ropa, złoto i jakiś towar z rynku rolnego). Na samym dole tego samego ekranu wyraźny guzik „ZACZNIJ GRĘ”
• Najistotniejsza część aplikacji, tj. rozgrywka konkursowa. Ta część powinna być ograniczona dla gracza czasowo (zakładamy jedną minutę). W tym czasie powinien on widzieć na ekranie zmieniające się ceny wybranego przez niego wcześniej waloru (jak w giełdowym open booku

http://www.cmastation.com/images/station_tela11.gif

dla niewtajemniczonych w rynek kapitałowy: spadające z góry liczby - jak w matrixie ). Oczywiście wyskakujące liczby muszą być generowane losowo i zawierać się w pewnym przedziale liczbowym tak, aby odzwierciedlały w miarę rzeczywiste zmiany ceny instrumentu w tak krótkim czasie. Aplikacja musi również posiadać następującą funkcjonalność: uczestnik konkursu w trakcie jego rozgrywki ma do wyboru dwie czynności – KUP i SPRZEDAJ, aktywowane przyciskami na klawiaturze. W zależności od tego, co widzi w pojawiających się przed nim danych liczbowych podejmuje decyzję o zakupie lub sprzedaży posiadanego waloru. W instrukcji do gry jej uczestnik zostanie poinformowany, że w grze inwestuje wirtualną sumę 100 000 zł. Zaprojektowana aplikacja musi zatem naliczać zyski osiągnięte przez zawodnika w trakcie rozgrywki lub jego ewentualne straty. Istotne jest również to, że podejmując każdą kolejną decyzję korzysta tylko z takich funduszy, jakie posiadał przed jej zatwierdzeniem, to znaczy uzyskane w dotychczasowej grze (np. w pierwszym ruchu gracz traci 10% posiadanego kapitału, więc w kolejnym do dyspozycji ma już tylko 90 000 zł.). Należy pamiętać również o tym, że nawet jeżeli gracz nie posiada w danej chwili waloru, to i tak może użyć opcji „SPZREDAJ”. Wynika to z możliwości zawierania transakcji krótkiej sprzedaży, tj. pożyczenia od kogoś papierów wartościowych i sprzedania ich w oczekiwaniu spadku ich wartości – pożyczający oddać musi wówczas mniej niż pożyczył, a w kieszeni zostaje mu różnica pomiędzy środkami uzyskanymi ze sprzedaży, a tymi, które musiał zwrócić. Oczywiście system musi funkcjonować zgodnie z prawami ekonomii: zawodnik sprzedając coś drożej niż kupił generuje zysk będący różnicą pomiędzy pierwszą, a drugą wartością pomnożoną przez wartość zainwestowanego kapitału. W odwrotnej sytuacji, tj. gdy sprzedał taniej niż kupił generuje stratę będącą ilorazem różnicy pomiędzy drugą, a pierwszą wartością oraz sumą zainwestowanego kapitału. Wartość posiadanego kapitału do kolejnej transakcji obliczamy ze wzoru: (wartość posiadanego kapitału użytego do poprzedniej transakcji) + (wynik z poprzedniej transakcji). Wynik z poprzedniej transakcji rozumiany jako ZYSK lub STRATA, w zależności od jej wyniku.
• Po upływie czasu przewidzianego na rozgrywkę automatycznie wyskakuje ekran: „GRATULACJE!!, Twój wynik to: (tu liczba będąca wartością posiadanego przez zawodnika kapitału po ostatniej zawartej transakcji)” oraz poniżej napis „Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się w ….. o godz. …….” i niżej „Dziękujemy za udział w konkursie”. No i tutaj już bez informacji, tylko do wiadomości osób obsługujących stanowisko: po wciśnięciu klawisza np. ENTER aplikacja przeskakuje na powrót do pierwszego ekranu, tak aby kolejna osoba mogła wziąć udział w konkursie. Jedna osoba może wziąć udział w konkursie nieograniczoną liczbę razy.
• W zależności od tego, czy rozwiązanie nie jest zbyt skomplikowane, fajnie by było, żeby wyniki z trzech laptopów automatycznie przenosiły się po zakończeniu rozgrywki przez uczestnika do komputera administracyjnego i tam były magazynowane w ukrytym arkuszu kalkulacyjnym. Na ekranie ów komputera widocznym elementem byłaby jednak lista TOP10 – dziesięciu najlepszych wyników konkursu na daną chwilę.

Konkretne oferty, razem z ceną proszę przesyłać na adres e-mail: wojciech.latocha@gmail.com lub kontaktować się telefonicznie pod numer 697 255 646.